Friday, September 1, 2017

Cheerful Crab

 
Hallo Colourstock Fans,
 
Dit jaar is de zomer alles behalve goed. Nou ja....de afgelopen weken want deze week krijgen we gelukkig mooi weer. Maar dat maakt gelukkig niet zoveel uit, want heb ik een fanatische hobby om de zomer toch fijn door te komen. Dus maak ik er zelf een kleurige en fanatische zomer van.  Deze vrolijke digi is van Fabrika Fantasy en heet Cheerful Crab. Voor mij is dit echte plaatje wat laat zien hoe gaaf een zomer kan zijn.....lang leven de lol en doe er een paar.....gewoon lekker genieten van de zomer.

Deze keer wil ik jullie laten zien hoe ik een krab kleur.
Niet altijd heb ik de juiste Copic kleur die ik graag wil hebben voor een bepaald plaatje. Ondanks dat ik alle kleuren heb. Maar je kunt niet alles hebben en een uitdaging is altijd leuk.
Om een andere kleur te maken zet ik er soms een andere kleur onder om de juiste kleur te creëren.

Hoe ik dat doe laat ik jullie in onderstaande foto tutorial zien.

 
Stap 1:
Eerst kleur ik een onderlaag met YR02.
Ik kleur bijna heel de poot dicht. Ik laat een klein stukje open.

Stap 2:
Daarna kleur ik 3/4 van de poot dicht met YR04.
Het hoeft hier allemaal nog niet te blenden, want dat doe ik pas met de laatste laag. (de rode kleur)


Stap 3:
Met YR07 kleur ik de helft van de poot dicht van af de onderkant van de krabbepoot.

Stap 4:
 Met YR09 kleur ik alleen het onderste gedeelte de krabbepoot. (dit is de basis voor de schaduw)


Stap 5:
Met R24 ga ik de echte kleur van de poot bepalen. (oranje/rood)
Met deze kleur ik ongeveer 3/4 van de poot dicht.

Stap 6:
Nu ga ik iets doen dan wat ik normaal niet doe.
Dit doe ik omdat ik iets anders wil dan normaal......
dus ga ik ga de volgorde van de kleuren omdraaien.
Normaal gebruik ik de donkerste kleur pas in de laatste cyclus.
Die ga ik nu gebruiken voor de één na donkerste kleur R27 .... om te voorkomen dat de kleur te rood word op de krab.
Als ik te veel lagen over elkaar zet gaat effect van het oranje/rood weg.
Omdat de kleur dan te veel weg geblend wordt.
Dus met R29 ga ik eerst de schaduw van de poot zetten en daarna ga ik pas kleuren met R27


 Stap 7:
Met R27 begin ik te kleuren vanaf ongeveer 1/3 van R29.
Dit doe ik om te zorgen dat die twee kleuren goed met elkaar blenden.
Stap 8:
Met YR07 ga ik over een gedeelte wat ik gekleurd heb met R27, zodat de kleuren goed met elkaar blenden.
Dit doe ik extra omdat ik dan mooi oranje/rode tint krijg.
 
 
 Stap 9:
Met YR04 neem ik een klein stukje van de vorige kleur mee en kleur de poot verder dicht.
En zorg ik er voordat de twee kleuren zich goed met elkaar blenden.

Stap 10:
Als laatste kleur ik met YR02 de rest van de poot dicht.
Nu neem ik een stukje van de vorige kleur mee en zorg dat deze goed blend met YR04.

Deze methode gebruik ik voor heel de krab.

 
 Nadat ik alles wat oranje/rood moest worden heb gekleurd Heb ik eerst de rest van de krab gekleurd met een blauw tint. Dit steekt mooi af tegen dat oranje/rood.

 
Het blauw wat ik hiervoor gebruikt heb is B21-24-26-29
 
 
Daarna was de sombrero aan de beurt. Eerst ben ik begonnen met het gele gedeelte.
Ik heb de volgende Copic kleuren beruikt voor de schaduw Y26 en 28 voor de rest Y32 - 35 en 38
 


Voor de driehoekjes heb ik een vrolijke kleur blauw gebruikt. B00 - 01- 02  en 04
 
 
 
Daarna waren de sambaballen aan de beurt. Die heb ik gekleurd met een paar lekker zomers maar primaire kleuren B00 - 01- 02 - 04, R24 - 27 -29 en Y01-05-09


Tja en dan heb ik alleen nog de achtergrond over.......en dit is het eindresultaat.
Deze kleuren kun je vinden in het onderstaande lijstje.

Dit zijn de Copic Marker kleuren die ik gebruikt heb voor de Cheerful krab.
Voor de krab: R24-27-29 YR02-04-07-09 en B21-24-26-29
Voor de sombrero: Y26 en 28  en Y32 - 35 en 38
Voor de sambaballen: B00 - 01- 02 - 04, R24 - 27 -29 en Y01-05-09
Voor het zand : E30 - 31 - 33 - 42 - 41 - Y26 en blender
Voor de zee: B000 - 00 - 01 - 02 -04
voor de lucht: B0000 - 000 - 00 -01
 
Ik hoop dat ik jullie weer heb kunnen inspireren om je Copic Markers te pakken om onze fantastische hobby uit te oefen.
 
Tot de volgende keer,
 

1 comment:

Chriss America Real said...

Hi Girl, I am visiting/following you from Kit & Clowder, please follow me back and enter my prize giveaway!

Hugs,
Chriss